Само преди месец и половина акциите на китайската Kweichow Moutai бяха толкова търсени от инвеститорите, че тя успя да изпревари Coca-Cola и да се превърне в най-големият производител на напитки по пазарна капитализация в света.
Днес обаче нейните акции са с над 20% надолу от началото на търговията на пазарите в Китай след Китайската нови година. Така от 10 февруари насам производителят на традиционната за страната спиртна напитка байджу е изгубила около 113 милиарда долара от оценката си.
Три седмици по-рано Moutai беше сред най-търгуваните компании в азиатската страна, а към началото на февруари книжата ѝ отчетоха 30% ръст от началото на 2021 година. През изминалата година те поскъпнаха с около 70 на сто.
Опасения за затягане на регулациите на пазара обаче накараха инвеститорите да се отдръпнат. Във вторник регулаторният банков орган в Китай излезе с позиция, че е необходимо ограничаване на ливъриджа заради нарастващия риск от балони в глобален мащаб, както и в Китай.
Сред най-тежко засегнатите акции след това съобщения бяха тези на производителя на алкохол.