Фамилията, която стои зад корабната империя Moller-Maersk създава нова компания, която ще произвежда зелен метанол, а идеята е да помогне за намаляване на емисиите от корабната индустрия, която е един от най-големите замърсители в света.
Компанията ще се казва C2X и ще управлява "мащабни" производствени мощности; очаква годишен капацитет от повече от три милиона тона зелен метанол до 2030 г., според изявление на фонда A.P. Moller Holding.
Може да каже, че това е крачка напред към една индустрия, изправена пред огромен недостиг на въглеродно неутрално гориво. Отказването на корабната индустрия от петрола е ключов компонент в борбата срещу глобалното затопляне.
В момента капацитетът за производство на зелен метанол в експлоатация по целия свят е около 153 000 тона, включително демонстрационни инсталации, които може да не продават количества с търговска цел, според оценки на Bloomberg.
Семейният фонд изчислява, че глобалното търсене на метанол може да се утрои до около 300 милиона тона годишно до 2050 г.
Maersk има флот от около 700 контейнеровоза и на неговата дейност се дължат около 0,1% от всички емисии на CO2. Датската компания определи зеления метанол като най-добрата технология за постигане на целта си да стане въглеродно неутрална през 2040 г.
C2X ще продава на корабната индустрия и химически компании. Неговият основен собственик ще бъде семейният фонд, който има активи от около 110 милиарда долара и се управлява от Робърт Маерск Угла, който е правнук на основателя на конгломерата. Maersk ще притежава 20% дял.
Новата компания ще стартира с 60 служители и в момента преследва проекти близо до Суецкия канал в Египет и в Испания.
Към момента има малко търсене на зеленото гориво, но има признаци, че зеленият метанол вече набира популярност.
Maersk поръча 25 кораба, които ще се движат на зелен метанол.