Пет години подред Apple беше най-скъпата марка в света, изчислявана на 107,1 милиарда долара към края на 2016 година.

В последната класация на Brand Finance - Global 500 обаче тя изгуби лидерската си позиция от друг технологичен гигант - Google. Брандът изпревари производителя на iPhone с резултат от 109,5 милиарда долара.

Списъкът на Brand Finance включа най-скъпите брандове в световен мащаб, но как стоят нещата в отделните държави?

От платформата HowMuch изясняват този въпрос, като на база на данните от класацията правят карта, на която класират държавите според големината на водещите марки в тях. Размерът на страните не е реалистичен, а има за цел да отрази големината на дадената компания.

Така и тук на първо място остава Google, която е номер 1 в САЩ. Непосредствено след нея се нарежда южнокорейската Samsung с 66,2 милиарда долара. Трета е Индустриалната търговска банка на Китай (ICBC) с 47,8 милиарда долара.

След тях се нареждат съответно Япония с автомобилният лидер Toyota, и Германия с друг голям играч на този пазар - BMW. Следващ е холандският гигант в енергийната индустрия Shell.

Като цяло топ марките в повечето държави се оценяват на средно под 25 милиарда долара всяка.

Снимка 299484

Източник: howmuch.com