Повечето хора обичат идеята да купят изключителна акция и да я държат завинаги - едно страхотно решение, което изгражда богатство за вас в продължение на десетилетия, без да са необходими допълнителни действия. Но реалността е, че намирането на отделни акции, способни на такава поддръжка без ръце, е изключително трудно.

Идея за вечна компания за вашия портфейл трябва да отговаря на някои важни критерии.

Например:

  • Тя да продава продукти, които хората купуват често и без да се замислят.
  • Устойчив на рецесия бизнес, което означава, че процъфтява в добри и лоши времена.
  • Има дълга история на нарастващи печалби и споделянето им с инвеститори.

Ето пет такива компании с печеливши формули, готови да продължат да ви изплащат нарастващи дивиденти в обозримо бъдеще.

1. Coca-Cola

В свят с над 8 милиарда души има голям шанс всеки човек да опита продукт на Coca-Cola (NYSE: KO) в някакъв момент от живота си. Предложенията на Coca-Cola варират от бутилирана вода до газирани напитки като Coca-Cola и Sprite до стотици марки и продукти, продавани по целия свят. Компанията се разрасна от водещия си газиран продукт в края на 1800 г. до конгломерат за напитки с несравнима глобална дистрибуторска мрежа, която ще продължи да утолява жаждата на света.

Coca-Cola е машина за печатане на пари. Той произвежда концентратите за своите продукти и възлага бутилирането на външни изпълнители, за да поддържа бизнеса си. Хората постоянно пият напитки, а продуктите на Coca-Cola са почти навсякъде. Резултатът е богат на парични потоци бизнес, който винаги се представя.

Meta изплаща първия в историята си дивидент и допуска обратно изкупуване на акции за $50 милиарда

Meta изплаща първия в историята си дивидент и допуска обратно изкупуване на акции за $50 милиарда

Приходите на компанията-майка на Facebook скочиха с 25%

2. Procter & Gamble

Потребителите могат да намалят разходите по време на трудни времена, но малко хора спират да купуват тоалетна хартия, паста за зъби или пелени. Ето как Procter & Gamble (NYSE: PG) продължава да расте от поколения. Конгломератът притежава десетки марки, продаващи продукти по целия свят на приблизително 5 милиарда потребители по света. Такава разнообразна продуктова линия от основни домакински стоки е отлична формула за дълготрайна устойчивост.

Продуктовото портфолио на Procter & Gamble може да създаде стойност по много начини. Компанията може да създаде или придобие нова марка, да я развие и в крайна сметка да избере да я продаде или друг актив, за да събере пари. Компанията също така промени силата си на ценообразуване в лицето на инфлацията.

Устойчивият успех подхранва 67 поредни годишни увеличения на дивидентите, а неговият коефициент на изплащане от 57% оставя тонове място за още. Дивидентната доходност днес е 2,4%.

3. PepsiCo

Гигантът в хранително-вкусовата промишленост PepsiCo (NASDAQ: PEP) може и да няма господството в производството на напитки като Coca-Cola, въпреки че е ясно второ място. Бизнесът със солени закуски на компанията обаче й дава двигател за растеж, който Coca-Cola не може да копира.

PepsiCo притежава много марки храни за домакинството, включително Quaker и Frito-Lay (Doritos, Lay's, Ruffles и Cheetos). Тази комбинация дава на PepsiCo уникален лост в магазините за хранителни стоки, като на практика гарантира, че милиони хора купуват нейните продукти всеки път, когато зареждат шкафовете си.

Солените закуски имат уникална, успокояваща привлекателност за много хора, особено когато са стресирани, което прави PepsiCo много устойчив бизнес. Компанията е изплащала и увеличавала дивидентите си 51 години подред. Коефициентът на изплащане днес е висок - 94%, но инвеститорите трябва да очакват това да намалее, защото PepsiCo се радва на силен растеж.

Има и баланс като на крепост с 10 милиарда долара в брой и инвестиционен кредитен рейтинг от Moody's за допълнително спокойствие.

4 компании с ултрависок дивидент за 2024 година

4 компании с ултрависок дивидент за 2024 година

Има твърде много акции, които предлагат изключителна доходност от 6% или повече

4. Lowe's

Жилищните недвижими имоти са стълб на американската икономика, американската мечта и най-значимата покупка, която потребителите някога ще направят. Но домовете се нуждаят от постоянна поддръжка и подобрения и изглежда има безкраен недостиг на жилища.

Lowe's Companies (NYSE: LOW) е вторият по големина търговец на дребно за подобряване на дома в страната, продаващ материали, инструменти, уреди и услуги онлайн и в над 1800 магазина. Размерът на Lowe означава, че може да продава по-малко от повечето конкуренти, а обемистостта на стоките за дома му помогна да устои на смущенията от електронната търговия. Всъщност Lowe's използва своите магазини като центрове за изпълнение, за да превърне електронната търговия във възможност.

Компанията е изплащала и увеличавала дивидентите си за 61 поредни години. Политиката на ръководството да поддържа консервативен коефициент на изплащане (в момента само 47%) го прави дивидент, който акционерите могат да се чувстват уверени, че ще продължи да расте и да се показва година след година. Доходността на акциите днес е 2%.

5. Colgate-Palmolive

Не винаги е необходим сложен или иновативен бизнес модел, за да се отличите. Colgate-Palmolive (NYSE: CL) е компания за потребителски стоки, която продава различни марки продукти, но е създала името си като водеща световна марка паста за зъби. Това е продукт, който потребителите купуват рутинно и почти не мислят за него, защото Colgate е толкова добре известно име. Colgate държи повече от 40% световния пазарен дял на пасти за зъби, което означава, че милиарди хора използват нейните продукти ежедневно.

Стабилните и повтарящи се глобални продажби на Colgate я правят дивидентна суперзвезда с 60 години ръст на дивидентите. Плюс това коефициентът на изплащане на компанията все още се управлява много добре от 57%, така че инвеститорите могат да закупят акциите при начална дивидентна доходност от 2,3% и потенциално да се радват на годишни увеличения в продължение на много години.

*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на акции на финансовите пазари.