Tesla иска значително да разшири присъствието си по отношение на продажбите на дребно в Северна Америка, Китай и други места по света, тъй като се подготвя за увеличени продажби през следващите години, пише Oilprice, позовавайки се на източници, запознати с въпроса.
Tesla се отказа от идеята си от миналата година да продава автомобили само онлайн, сега ще открие места за търговия на дребно в Тусон, Аризона, Ел Пасо, Тексас, Милуоки, Уисконсин и Смитаун, Ню Йорк.
Американският производител на електромобили иска да разшири присъствието си близо до Монреал в Канада, както и в Сингапур.
Китай ще бъде основният акцент на търговското присъствие на Tesla извън Северна Америка.
В началото на януари тази година Tesla достави първите си автомобили на клиенти от новопостроената Gigafactory в Шанхай, само година след като направи първата копка на мястото за строителството.
Продажбите на електрически превозни средства на Tesla, произведени в Китай, се възстановиха и постигнаха рекорд през май, пет месеца след като първите автомобили от шанхайската фабрика бяха доставени на клиентите.
Model 3 получи беше приет добре в Китай, като не само се превърна в най-продавания EV, но също така се конкурира със средно големи седани като BMW 3-та серия и Mercedes C.
Приходите на Tesla в Китай се удвоиха до 1,4 милиарда щатски долара за второто тримесечие на 2020 г., от 690 милиона щатски долара за второто тримесечие на 2019 г., заяви компанията.
В Европа
Изпълнителнителният директор на компанията Илон Мъск се насочва и към сърцето на Германия със строежа на новия си завод близо до Берлин. Той иска да се конкурира с водещи компании като Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz, във време когато страната прави преход към по- масовото използване на електрически автомобили.
Tesla обявиха, че искат да завършат предприятието в Грюнхайде до средата на 2021 г. Ако това се случи, то ще по-бързо от строежа на завода в Китай, който продължи малко под година.
В световен мащаб, Tesla Model 3 беше най-продаваният EV през юни, като над 35 800 Model 3s бяха продадени през миналия месец и над 142 344 продажби от Model 3 до момента, с пазарен дял от 15 на сто, според EV Sales.
Въпреки спирането на фабриката поради пандемията, през юни Tesla отчете изненадваща нетна печалба за второто тримесечие, като победи очакванията на анализатори и отчете четвъртото си поредно тримесечие на нетната печалба.