Томас Биернацки е милиардер от Полша и един от най-заможните хора в Централна и Източна Европа. 46-годишният бизнесмен обаче остава далеч от общественото пространство и неговото име се споменава рядко особено след една катастрофа с неговото Ferrari преди десетилетие.
След нея той не се появява на първичното публично предлагане на компанията си през 2017 година, а от години отхвърля и предложенията на инвеститорите в дружеството за лична среща в рамките на общите събрания на акционерите.
И въпреки че Биернацки остава встрани от светлините на прожекторите, неговият бизнес жъне успехи особено в периода на корона кризата. Акциите на създадената от него верига за търговия с бързооборотни стоки Dino Polska са поскъпнали с 88% през тази година и са сред най-добре представящите се в основния индекс Stoxx Europe 600.
Независимо, че много от традиционните търговция бяха ударени тежко от кризата, фокусирането върху провинцията в Полша и затварянето на страната през пролетта са довели до рекорден ръст на продажбите на Dino Polska, разказва Bloomberg.
В резултат на това богатството на Томас Биернацки също върви сериозно нагоре. Поскъпването на акциите е повишило нетното състояние на предприечава до 3,6 милиарда долара, доближавайки го до най-богатият човек в Полша Михаил Суловов.
За сравнение към края на март Биернацки беше на четвърто място по могатство в страната с 1,8 милиарда долара, според изчисления на Forbes. Към същия момент богатството на Соловов възлиза на 3,7 милиарда долара.
Независимо от това, че е един от най-заможните хора в региона, от малкото, което се знае за Биернацки, е ясно, че той е пестелив човек и често отхвърля предложенията за увеличаване на разходите на компанията си. На официалния сайт на веригата пък липсва почти каквато и да е информация, свързана с него.
Все пак се знае, че предприемачът основава Dino през 1999 година. Първият магазин отваря врати в полския град Гостин, като основно бизнесът на веригата е фокусиран върху по-малките населени места в провинцията.
Дружеството дебютира на фондовия пазар през 2017 година, като от тогава насам акциите му са увеличили 8 пъти стойността си. Така към днешна дата Dino е с пазарна капитализация от 7 милиарда долара. Към края на септември тази година веригата има 1371 магазина.