През следващия месец се задава се най-голямото първично публично предлагане (IPO) на акции в технологичния сектор за тази година.
Японското мобилно приложение за изпращане на съобщения Line е обявило, че планира да продаде свои ценни книжа за 113 милиарда йени или 1,1 милиарда долара на борсите в Токио и Ню Йорк, съобщава CNN Money.
От ръководството на корпорацията посочват, че искат да наберат допълнителен капитал, за да затвърдят позицията си в Азия и да разширят бизнеса си в останалата част на света. В изпълнение на стратегията си от Line ще трябва да се конкурират с лидерите в бранша Facebook и WhatsUp.
Към края на март активните потребители на приложението на месечна база наброяват 218 милиона души. По-голямата част от тях са от Япония, Тайван, Тайланд и Индонезия.
В последно време компанията “печели сърцата” и на все повече потребители в Близкия Изток.
Още преди две години от японската компания планираха да направят своето IPO. Тогава обаче отложиха тази идея.
Този път обаче излизането на Line на фондовия пазар е сигурно, тъй като корпорацията вече е получила разрешение за участие на борсата в Токио. Заедно с това фирмата ще подаде документи за публично предлагане на акции и в Ню Йорк.