Китайският гигант в онлайн търговията Alibaba се похвали с историческа сделка за Олимпийските игри. В следващите 12 години корпорацията ще помага на Международния олимпийски комитет в организацията на най-голямото спортно събитие в интернет пространството.
Alibaba ще отговаря за специална платформа за електронна продажба на сувенири, свързани с Олимпиадите. Също така тя ще поддържа китайската версия на официалния интернет канал, посветен на игрите.
Главният изпълнителен директор на корпорацията Джак Ма обяви сделката, като нарече деня на сключването й "исторически за Alibaba".
"Това е дългосрочно споразумение и ние сме първата китайска компания, подписвала подобен договор", коментира той, цитиран от CNN Money.
"Всички 206 национални олимпийски комитета ще могат да се свързват по-лесно с феновете и да предлагат своите лицензирани от МОК продукти", обяснява президентът на комитета Томас Бах.
Сделката ще бъде в сила до 2028 година, като ще покрие следващите шест Олимпиади. С нея Alibaba получава правото да използва с рекламна цел марката на Олимпийските игри и на МОК.
Заедно с това китайският гигант става партньор на телевизионния канал Olympic Channel, представен след Олимпиадата през миналата година. Чрез него цяла година онлайн се излъчва съдържание от състезанията, включително и през специализирани мобилни приложения за iOS и Android.