Френският лидер в производството на млечни продукти Danone готви продажбата на част от бизнеса си, която трябва да ѝ донесе 850 милиона евро или 1,03 милиарда долара.

В официално съобщение от компанията посочват, че ще продадат дела си в азиатската China Mengniu Dairy. В момента европейското дружество държи 9,8% дял в производителя индиректно, като той се изчислява на 850 милиона евро.

Част от акциите ще бъдат пуснати за обратно изкупуване от инвеститорите в China Mengniu Dairy, става ясно от информацията, цитирана от Bloomberg.

Danone обяви през октомври, че започва преразглеждане на бизнеса си. Тогава стана ясно, че групата ще търси купувач за марката си за протеинови продукти Vega, както и за операциите си в Аржентина.

Danone готви продажба на част от бизнеса си

Производителят на "Активиа" и "Данонино" готви за продажба част от бизнеса си

Това е потвърдил главният изпълнителен директор на групата

Наскоро главният изпълнителен директор на компанията Еманюел Фабер посочи, че Danone ще се откаже от активи, които "не допринасят за рентабилността ѝ".

Danone е един от най-големите производители в хранителния сектор, като основната част от бизнеса на групата е фокусирана върху производството на млечни продукти. Тя оперира на 120 пазара в световен мащаб, а приходите ѝ за 2019 година възлизат на над 25 милиарда евро.

Danone присъства на българския пазар от 1993 година. Френският лидер навлиза в страната, след като закупува държавното предприятие "Сердика". Към момента в България се произвеждат млечни продукти под 10 марки - "Активиа", "Данонино", ДЗП, "Данон Дисни", "Данет", "Фантазия", "Данон айрян", "Актимел", "Данон сметана" и YoPro.

Към края на 2019 година "Данон Сердика" АД има приходи от 60,497 милиона лева, като за нея работят 132 души.

Обединена млечна компания ще има нов собственик след сделка за €600 милиона

“Верея” и още 3 марки млека у нас ще имат нов собственик след сделка за €600 милиона

CVC Capital купува собственика на "Обединена млечна компания" - гръцката Vivartia Holdings