Huawei Technologies води преговори за придобиване на контрола над подразделението за електромобили на малък местен производител, твърдят двама източници на Reuters. Говорител на компанията отрича.
Huawei, чието мобилно подразделение пострада тежко заради американските санкции, води преговори с Chongqing Sokon за придобиване на мажоритарен дял в Chongqing Jinkang New Energy Automobile. Ходът ще позволи на китайската компания да произвежда електромобили под собствената си марка.
Сред основните активи на Jinkang е бранда Seres. По-рано този месец бе демонстриран новия хибриден модел Seres SF5 (на снимката), който използва технологии от Huawei и ще бъде продаван и чрез магазините на компанията.
Евентуално приключване на сделката ще бъде първото конкретно доказателство, че Huawei иска да се превърне в автомобилен производител, а не просто в доставчик. Говорител на китайската компания обаче заяви: "Huawei не произвежда автомобили" и допълни, че компанията не търси да придобива мажоритарни дялове.
Ходът ще дойде в момент, в който други технологични компании като Xiaomi ускоряват усилията си да навлязат на автомобилния пазар на фона на щедра подкрепа от Пекин.
Като част от сделката Huawei ще придобие и неуточнен дял в частната Chongqing Sokon Holdings, най-големият акционер на Sokon. Източниците на Reuters посочват, че Ричард Ю — който превърна мобилното подразделение на компанията в световен гигант, а отскоро отговаря за електромобилите, води преговорите със Sokon. Huawei ще се опита да приключи сделката до юли.
Huawei се опитва да придобие контрол и електрическия бранд ArcFox на BAIC, който наскоро пусна своя Alpha S модел със системи от китайския технологичен гигант. Източниците посочват, че BAIC предпочита Huawei да влезе като миноритарен акционер.