Интернет гигантът Alibaba скоро вече ще има и офлайн присъствие, след като се съгласи да купи дял от най-голямата верига хипермаркети в Китай за сума от около 2,9 милиарда долара.
Дружеството ще придобие 36 на сто от фирмата Sun Art Retail Group, която оперира около 400 обекта във втората по големина икономика в света под брандовете на Auchan и RT-Mart.
Като част от сделката първата ще увеличи участието си във веригата до същото ниво, съобщава Bloomberg.
Споразумението белязва последната инвестиция на Alibaba в традиционната търговия.
"Sun Art е много добра верига за доставки. Товата стратегия за търговия изглежда е новият тренд за онлайн гигантите", коментира Джулия Пан от шанхайската UOB Kayhian.
Преди няколко месеца американският конкурент на Alibaba - Amazon предприе същата крачка. Компанията, ръководена от Джеф Безос, придоби веригата Whole Foods Market за 13,7 милиарда долара.