Publicis Groupe, третата най-голяма рекламна група в света, ще придобие комуникационното подразделение на Alliance Data Systems срещу $4,4 милиарда. Чрез сделката френският гигант търси начин да увеличи експертизата си в дигиталната среда и да разшири своята дейност в Съединените американски щати.

Собственикът на агенциите Saatchi & Saatchi, Leo Burnett и други, които работят и в България, ще придобие Epsilon, която е специализирана в имейл маркетинга, както и в събирането на данни от трансакции, местоположение и активност на потребителите в интернет.

Целта е компанията да се фокусира повече върху анализ на данни, тъй като потребителските гиганти вече разчитат все по-малко на реклами по телевизията и билборди, местейки парите си в интернет реклама.Клиентите се изправят пред все по-големи предизвикателства "в свят, воден от данните", заяви главният изпълнителен директор на Publicis Артур Садун.

Традиционните маркетинг компании като Publicis и WPP се изправят от една страна срещу консултантски компании, концентрирани в бизнес трансформацията като Accenture, а от друга - срещу технологичните гиганти като Facebook и Google, които прибират огромен дял от интернет рекламата.

Придобиването - най-голямото в историята на Publicis - ще бъде финансирано изцяло с дълг и кеш. След плащане на данъците, цената на покупката ще бъде $3,95 милиарда.

В отделно съобщение Publicis съобщи, че приходите през първото тримесечие растат със 1,7 процента спрямо година по-рано до €2,12 милиарда.

Самата Epsilon има около 9 000 служители, включително 3 700 експерти в обработката на данни и 2 000 инженери в Индия. Publicis има около 80 000 служители.