Френската компания за луксозни стоки Kering е платила над $3,5 милиарда за придобиването на парфюмерийния бранд Creed, съобщават световните агенции. Към момента базираната в Париж компания не разкрива официално условията по обявената миналия месец сделка за Creed, чиито одеколони са били използвани от кралски особи, включително крал Джордж III.

Това е поредният знак за цените, които купувачите на луксозни козметични марки са готови да платят. По-рано тази година L'Oréal придоби производителя на сапуни Aesop в сделка за $2,5 милиарда.

Сделката показва, че Kering, която е подкрепена от семейство Пино, смята експанзията си в козметичния сектор за приоритет. През последните години Kering е съпътствана от по-вял растеж спрямо по-големи конкуренти като LVMH и Hermès и инвеститори се питат дали тя не разчита прекалено на най-големия си бранд Gucci.

Kering е една от най-големите компании за луксозни стоки в света с приходи от 20,4 милиарда европрез 2022 година.

Gucci влиза в луксозния сайт за електронна търговия на Alibaba

Gucci влиза в луксозния сайт за електронна търговия на Alibaba

Платформата има потребителска база от 750 милиона души

Според източници, цитирани от Bloomberg, една от причините подробностите по сделката да не се разкриват е, че компаниите не искат да обявяват големите маржове на печалба на Creed. Kering съобщи, че Creed е постигнала приходи от продажби за над 250 милиона евро от януари март. Печалбата на Creed преди лихви, данъци и амортизации е около 150 милиоина евро, което ѝ осигурява маржове от над 50%. 

Основана през 1760 година в Лондон от Джеймс Хенри Крийд като шивашко ателие, работещо за кралски семейства в Европа, Creed впоследствие става компания за парфюми и мести централата си в Париж през 1854 година по искане на Наполеон III. Бутикът се специализира в луксозната парфюмерия и е най-известен с мъжкия си аромат Aventus.

Компанията за управление на активи BlackRock придоби мажоритарен дял в Creed през 2020 година чрез фонда си Long Term Private Capital. Инициатор на сделката е бил Хавиер Феран, президент на компанията за потребителски стоки Diageo и на International Airlines Group, който също така инвестира лично и стана президент на Creed.

Facebook и Gucci на борба с фалшивите стоки

Facebook и Gucci на борба с фалшивите стоки

Двете компании заведоха дело срещу фалшификатор