Социалната мрежа Facebook и модният бранд Gucci поведоха битка борба с фалшивите стоки, предава Reuters. Двете компании са завели общо дело в Калифорния срещу човек, за когото твърдят, че е използвал американските социални мрежи на технологичния концерн, за да продава фалшиви продукти с марката Gucci.
Инициативата е първа по рода си за двете компании. Тя е и поредният пример за интернет лидер, който обединява силите си с производител на луксозни стоки срещу разпространението на фалшиви продукти, продавани през социалните мрежи. За жалост, все по-честа практика.
През 2020 г. Amazon заведе такива дела заедно с Valtentino и Ferragamo
В свое изявление, от Gucci и Facebook обвиняват неидентифицирания подсъдим, че е използвал "много акаунти във Facebook и Instagram, за да рекламира международен онлайн бизнес с фалшификати."
Онлайн продажбите на луксозни продукти отчетоха рекорден ръст през последната година, след като пандемията принуди търговците на дребно временно да затворят магазините си.
Facebook иска да се насочат повече към пазара на луксозни стоки и "социалната търговия"
За да се случи това обаче, те трябва да покажат, че платформите им не са канал за фалшификати.
"Повече от 1 милион части съдържание са премахнати само от Facebook и Instagram през първата половина на 2020 г. заради хиляди съобщения от собствениците на марки за фалшиви стоки, в това число и от Gucci", се твърди в собщението.
През миналата година действията на модния гигант Gucci в областта на интелектуалната собственост са довели до премахването на 4 милиона онлайн обяви за фалшификати. Иззети са над 4 милиона фалшификата, а 45 000 сайта и акаунти в социални мрежи са били блокирани.