Китайската застрахователна компания Anbang изненадващо се отказа от офертата си за придобиване на американската верига хотели Starwood Hotels, с което приключи триседмична битка за наддаване с конкурентната компания Marriott, предаде BBC.
По-рано азиатското дружество бе покачило предложението си до 14 милиарда долара в опит да подложи на изпитание сливането между двете хотелски групи.
Сега обаче офертата е спряна „от пазарни съображения”, сочи изявление на Starwood, публикувано в четвъртък.
Според медийни публикации са били повдигнати въпроси относно източниците на финансиране на Anbang. Компанията агресивно настъпваше на американския пазар на недвижими имоти през последните няколко години, но всъщност малко се знае за нея.
Изходът на китайското застрахователно дружество от процеса по наддаване означава, че Marriott е с една крачка по-близо до превръщането в най-голямата хотелска компания в света.
Цялата тази сага подчертава нарастващата роля на китайските предприятия в света на глобалните сливания и придобивания.
Междувременно Starwood съобщи, че приема предложението на Marriott за сливане срещу 13,3 милиарда долара.
Цената на акциите на Starwood, която държи няколко големи имена в хотелиерската индустрия като Sheraton, Westin и St Regis, намаля с 4,5% в часовете на следборсова търговия в Ню Йорк.
Дяловете на Marriott също отбелязаха спад от 5 на сто, което сочи за това, че някои инвеститори може да са притесняват, че сега фирмата ще трябва да плати още 1 милиард долара, за да купи Starwood заради войната по наддаване.