Технически проблеми и бавни компютри губят по цял работен ден всеки месец служителите в частния сектор във Великобритания, показва изследване на доставчика Managed 24/7 и държавната YouGov.

Така за цяла година икономиката губи 44.9 милиарда долара заради тези проблеми - или по 1 500 паунда на служител.

Излседването показва, че средно около 5.59% от времето на служителите на работното място се оказва загубено заради проблеми с компютрите. Това се равнява на 27 минути всеки ден, 2.5 часа всяка седмица или цял ден всеки месец.

Най-често срещаните проблеми са бавни системи, проблеми с интернет връзката и остаряла техника.

"Великобритания се изправят през криза на продуктивността. И в светлината на скорошните проблеми в British Airways и Националната служба по здравеопазване е време да направим нещо по въпрос", казва основателят на Managed 24/7 Джон Пепър.

Последните данни сочат, че на служителите във Великобритания им трябват повече от 5 работни дни, за да свършат това, което германците и американците вършат за 4.