Рекламният пазар във Великобритания също започва да се забавя след решението на държавата да излезе от Европейския съюз.

Прогнозата на световния лидер GroupM показва, че през 2017 г. разходите за реклама ще се увеличат с 4.1% до 18.6 милиарда паунда. Предходната прогноза бе за 7%.

"Омаловажихме Brexit като причина за забавяне на икономиката, но последните избори увеличиха, вместо да намалят, неспокойството и притесненията пред бизнеса", каза Адам Смит, цитиран от Bloomberg.

Според данните пазарът на дигитална реклама ще се увеличи с 11% през годината, а не с 15%, каквато бе предишната прогноза. Средствата за реклама в телевизиите пък ще намалеят с 2.7%.

През 2918 г. GroupM прогнозират ръст на целия пазар от 4.5%, като увеличението в разходите за реклама в интернет ще нараснат с 8.1%, а тези в телевизиите - с 2%.