Британците харчат все по-малко пари по магазините, показва изследване на British Retail Consortium (BRC). През миналия месец разходите на потребителите са намаляли най-рязко от октомври 2008 г. насам.

Така през десетия месец на 2017 г. общите продажби на магазините са спаднали с един процент на годишна база. Потребителите се отказват все повече от покупката на стоки, различни от храни заради нарастващата инфлация.

Друго изследване на компанията Barclaycard посочва подобни данни със същото разделение при харченето за стоки от първа необходимост и такива, които не са от такава важност за весекидневието.

Миналата седмица Централната банка на Великобритания повиши лихвите за първи път от десетилетия. Повечето икономисти, запитани от Reuters преди решението, смятат, че скокът би бил грешка заради крехкото състояние на финансите на домакинствата, натиснати от скока на инфлацията след референдума за излизане от Великобритания, проведен през юни 2016 г.

През септември потребителските цени на Острова достигнаха 3% ръст - най-високото ниво от над пет години.