Броят на празните магазини по централните улици на по-големите градове във Великобритания не е бил толкова висок от 2015 година насам.

Коефициентът на незаетите търговски площи бе 10,3% през юли. Той не е бил толкова висок от януари 2015 година според данни на Британския търговски консорциум (BRC), цитирани от Independent.

Намалял е и общият брой на хората, които влизат в магазините. Те са били с 1,9% по-малко през миналия месец. Това е най-сериозният спад от юли 2012 година. По думите на Хелън Диксън, ръководител на BRC, търговците са изправени пред големи предизвикателства.

"Главните търговски улици и търговските центрове играят важна роля в живота на местните жители и трябва да обърнем внимание на нарастващия брой празни магазини там", казва тя.

Данните на Британския търговски консорциум сочат, че броят на хората, които влизат в търговските обекти по главните улици, е намалял с 2,7% през миналия месец, а този на посетителите в търговските центрове с 3,1%. Търговските паркове с представят най-добре, като при тях спадът е само 1,2%.

Даян Уеръл, директор на консултантската компания Springboard, смята, че празните помещения подчертават трудния етап за търговците, като според нея особено засегнат е сектора на строителните материали.

"Потребителското търсене е все по-поляризирано между удобството и опита. А по-доброто представяне на извънградските дестинации отразява факта, че парковете за търговия на дребно успешно преодоляват пропастта между удобството и опита", обяснява Уеръл.

"Те не само предлагат на клиентите достъпна търговска среда, място за паркиране и лесен начина да купиш, това което си набелязал онлайн, а кафета, ресторанти и дори съоръжения за отдих", допълва тя.

Диксън призовава правителството да предприеме мерки, за да овладее напрежението от затворените магазини по главните улици.