Много електрически превозни средства загубиха право на данъчни кредити до $7 500, след като в понеделник влязоха в сила нови правила за снабдяване с батерии, включително Nissan Leaf, Tesla Cybertruck, някои Tesla Model 3s и Chevrolet Blazer EV, пише Reuters.
Министерството на финансите издаде насоки през декември, в които подробно описва новите изисквания за снабдяване с батерии, насочени към откъсване на веригата за доставки на електрически превозни средства в САЩ от Китай. Те влязоха в сила в понеделник, 1 януари 2024 година.
Броят на EV моделите, отговарящи на изискванията за данъчни кредити за EV в САЩ, спадна от 43 на 19 . Тези числа включват различни версии на същия тип превозно средство. Министерството на финансите обяви, че някои производители все още не са предоставили информация за допустимите превозни средства, което може да доведе до промени в списъка.
От Tesla не коментираха веднага в понеделник, но писсаха на уебсайта си, че "Cybertruck вероятно ще се класира за федерален данъчен кредит по-късно през 2024 г."
Новите правила позволяват на купувачите да поискат данъчен кредит до $7500 с участващ дилър на мястото на продажба. Данъчният кредит определя ограничения върху цената на превозното средство и доходите на купувача, за да се класира.
Volkswagen ID.4, Tesla Model 3 със задно задвижване, BMW X5 xDrive50e , Audi Q5 PHEV 55, Cadillac Lyriq и Ford E-Transit са сред превозните средства, които изпаднаха от списъка с превозни средства, отговарящи на условията за данъчни кредити.
Volkswagen заяви в понеделник, че "е в процес на потвърждаване на допустимостта за федерален данъчен кредит за EV за превозни средства" след 1 януари.
"Ние сме оптимисти, че MY2023 ID.4s и всички MY2024 ID.4s ще отговарят на условията съгласно новите правила", добави VW.
BMW не коментираха промените засега, отбелязва Ройтерс.
От Nissan казаха, че работят с доставчици в опит да отговори на променящите се изисквания "и да възвърне допустимостта на данъчния кредит за Nissan Leaf в бъдеще".
Министерството на финансите каза, че "автопроизводителите коригират своите вериги за доставки, за да гарантират, че купувачите ще продължат да отговарят на условията за новия кредит за чисти превозни средства, като си партнират с компании, които връщат работни места и инвестиции обратно в Съединените щати".
Ford Motor заяви миналия месец, че неговият E-Transit ще загуби данъчния кредит от $3750, както и Mach-E и Lincoln Aviator Grand Touring plug-in hybrid, но неговият F-150 EV Lighting и Lincoln Corsair Grand Touring запазиха кредитите .
General Motors отбеляза, че всички негови електромобили временно ще загубят допустимост с изключение на Chevrolet Bolt, добавяйки, че Lyriq и Blazer EV губят заслугата поради два второстепенни компонента.
GM очаква след промяна на доставките Lyriq и Blazer EV да възвърнат допустимостта в началото на 2024 г. и каза, че техните Chevrolet Equinox EV, Chevrolet Silverado EV, GMC Sierra EV и Cadillac OPTIQ, произведени "след промяната на доставките, ще отговарят на условията за пълния стимул".
Законът за намаляване на инфлацията от 2022 г. реформира данъчния кредит за EV, изисквайки превозните средства да бъдат сглобявани в Северна Америка, за да отговарят на изискванията за данъчни кредити, елиминирайки близо 70% от отговарящите на условията модели по това време.
Tesla разкри през декември, че модела Model 3 със задвижване на задните колела и превозни средства за дълъг пробег ще загубят федерални данъчни кредити от 1 януари. Model 3 Performance запазва кредита от $7 500.