Хърватският държавен магистрален оператор Hrvatske Autoceste (HAC) обяви намерението си да подпише договор за 100 млн. евро за въвеждане на нова електронна тол система. Тя се изгради отконсорциум, включващ словашката компания SkyToll и чешката TollNet, съобщава SeeNews.

В момента в страната функционира класическият модел на платени пътища - с пунктове на влизане и излизане, на които водачите трябва да плащат за изминатото разстояние. Новата система е напълно дигитализирана и е на принципа на свободния трафик - данните за превозните средства се подават автоматично чрез специални устройства или чрез разпознаване на регистрационния номер, пише CroatiaWeek.

Вдигат цените на тол таксите в Гърция от януари догодина

Вдигат цените на тол таксите в Гърция от януари догодина

Те ще скочат с 6-7,7% от 2024-а

"Консорциумът подаде валидна оферта на стойност 79,9 млн. евро без ДДС, равняваща се на 99,9 млн. евро с ДДС, която беше оценена като икономически най-изгодна", се казва в изявление на HAC.

Консорциумът, съставен от познатата и у нас австрийска Kapsch TrafficCom и хърватската Spinne Traffic, подаде втората най-добра оферта в търга, който HAC обяви през април миналата година.

Бяха подадени общо 10 оферти от технологични компании и консорциуми. Останалите участници в търга бяха компанията от ОАЕ Tahaluf AL Emarat Technical Solutions; китайската CTFO Jeton Technology CO; консорциум на хърватската King lCT и норвежката Q-FREE Norge; консорциум на хърватската Ericsson Nikola Tesla, френската Grenobloise d'Electronique et d'Automatismes, американската TransCore и хърватската Multicom; хърватската Koncar - Digital; турската Tetra HGS Elektronik Sistemleri; и консорциум, включващ словенските S&T lskratel, Kontron и испанската Tecsidel.

От догодина цената на винетките ще бъде намалена, а тол таксите ще се увеличат

От догодина цената на винетките ще бъде намалена, а тол таксите ще се увеличат

Колко ще достигнат приходите от пътни такси?

Половината от тези оферти, обаче, са се оказали невалидни.

Новата тол система трябва да заработи на всички платени пътища в Хърватия в срок от 24 месеца от подписването на договора. Тя се финансира от Плана за възстановяване на страната.