Очаквано цените на бензина и дизела в Северна Корея започнаха да вървят рязко нагоре, след като китайското държавно дружество China National Petroleum Corp (CNPC) спря да продава гориво на Пхенян, пише Reuters.
Дружеството беше основен доставчик на такива суровини за изолираната държава до края на миналия месец. Тогава от CNPC обявиха, че са спреди продажбите за Северна Корея. Като причина за това беше посочено опасението, че задълженията по доставките няма да бъдат обслужени.
Проблемът за Пхенян е, че страната внася всичкото гориво, което потребява, при това предимно от Китай.
В резултат от Reuters са изчислили на база на данни от местния уебсайт Daily NK, че към 5 юли цената на бензина е била 2,18 долара за килограм или 2,92 долара за литър, което отчита двоен ръст в сравнение с такава от 1,46 долара за килограм към 21 юни.
В средата на миналата седмица стойността на горивото е намаляла слабо, но все пак остава над нивото от 2 долара за килограм.
При дизелът увеличението е по-малко - с около 20 на сто. След първоначалния ценови шок в началото на този месец нивата вече започват да се стабилизират. Вероятна причина за това е по-активната контрабанда на горива през границата с Китай.
d-md
на 18.07.2017 в 23:53:20 #1batnasko Я прочети пак статията... Северна Корея си изкарва от своите канали за контрабанда, просто количествата са малки и за това цената е висока. Цена от 3 долара за литър бензин си е цяло постижение при наложено международно ембарго. Ясно е, че самото гориво след влизане минава първо през държавния апарат и задоволява първичните нужди на армията, но след това дали, чрез икономии или кражби самото гориво излиза на пазара, където се търгува в най-различни валути. Ким Джонг Ун за разлика от своите предсшественици не ограничава, а стимулира търговията във всичките й форми - пране на пари, наркотици, контрабанда на стоки... Ако беше роден в Америка сега сигурно щяха да пишат статии за него!