През юли 2018 г. общият показател на бизнес климата остава приблизително на равнището си от предходния месец. Подобрение на стопанската конюнктура е регистрирано в строителството, търговията на дребно и сектора на услугите. Единствено в промишлеността се наблюдава понижение, показват Бизнес анкети на Националния статистически институт.

Основните фактори, затрудняващи предприятията, продължават да бъдат свързани с несигурната икономическа среда, конкуренцията и недостига на работна сила.

По отношение на продажните цени преобладаващите очаквания на мениджърите са те да останат без промяна през следващите три месеца.

Промишленост. Съставният показател "бизнес климат в промишлеността" намалява с 2.2 пункта в резултат на изместване на оценките и очакванията на промишлените предприемачи за бизнес състоянието на предприятията от "по-добро" към запазване на "същото". Същевременно анкетата отчита и по-неблагоприятни очаквания за износа и производствената активност през следващите три месеца .

Средното натоварване на мощностите от април до юли нараства с 2.3 пункта и достига 76.0%, като с оглед на очакваното търсене през следващите месеци се предвижда излишък от мощности.

Строителство. През юли бизнес климатът в сектора се покачва 1.6 пункта, което се дължи на по-благоприятните оценки и очаквания на строителните предприемачи за бизнес състоянието на предприятията. По тяхно мнение осигуреността с поръчки се подобрява, докато прогнозите им за дейността през следващите три месеца са резервирани. Същевременно и очакванията за нови поръчки през следващите шест месеца са по-неблагоприятни.

Търговия на дребно. Показателят зя бизнес климатът се повишава с 0.7 пункта в резултат на леко подобрените оценки и очаквания на търговците на дребно за бизнес състоянието на предприятията. Мненията им относно обема на продажбите през последните три месеца се подобряват, като и очакванията им за следващите три месеца остават благоприятни.

Услуги. През юли бизнес климат в сектора нараства с 1.3 пункта, което се дължи на оптимистичните оценки на мениджърите за настоящото бизнес състояние на предприятията. Същевременно обаче мненията им относно настоящото и очакваното търсене на услуги са по-резервирани.