Транзакции във Великобритания покрай кампанията Черен петък са повече в сравнение с миналата година, но изразходваните суми са по-малко, показват първоначалните данни от днес, пише Reuters.

Barclaycard, която обработва почти половината от всички транзакции с дебитни и кредитни карти в Обединеното кралство, е отбелязала с 16% увеличение на обема на платежните транзакции спрямо същия период на Черния петък миналата година.

Но тя също така е отчела 21% намаление на похарчените суми. Данните показват, че британците предпочитат малките вещи и избягват по-големите.

Търговци на дребно на Острова се надяват, че отстъпките по време на Черния петък ще накарат купувачите да харчат отново след лошата година за голяма част от сектора, който видя много вериги магазини да фалират.

Търговците на дребно се борят с понижените потребителски разходи, повишаването на разходите за труд, по-високите данъци върху бизнес имотите, нарастващата онлайн конкуренция и несигурността по отношение на Брекзит.

Някои търговци на дребно пък заявяват, че денят е започнал добре. Currys PC World electricals business на Dixons Carphone казва, че са имали по три поръчки в секунда. Най-продаваните продукти включват Nintendo Switch Neon Red конзоли за игри.

John Lewis, най-големият универсален магазин във Великобритания, заяви, че най-търсените досега продукти в петък са Apple еърподите и серията Applewatch 3.

Агенциите за отбрана и разузнавателните служби на страната, включително Британският национален център за киберсигурност предупредиха, че продажбите на черния петък са подложени на опасност от атаки.