Управлението в Самарската област на Русия е готово да започне изграждането на близо 4-километров мост над река Волга. Той ще бъде първата стъпка от проекта за международния коридор, свързващ Европа и Западен Китай. Съоръжението ще струва 120,8 милиарда рубли (1,6 милиарда евро или 1,8 милиарда долара) според последна информация на RT.

Половината от цената ще бъде покрита от субсидия за капиталови разходи от регионалния бюджет на областта, а останалата част ще бъде събрана от инвеститора Obkhod Togliatti. Мостът ще бъде част от новата магистрала, която ще свързва Москва и Казан, столица на Приволжкия федерален окръг Татарстан.

Новият път ще намали времето за пътуване между двата града, както и до още един голям град в Централна Русия - Самара, от настоящите 16 на 8 часа, става ясно от предварителните планове за проекта.

Работата по него трябва да започне по-късно през тази година, а по план мостът трябва да влезе в експлоатация през 2024 година. Появи се информация, че компанията, която ще изгражда съоръжението е Mostotrest, собственост на руския милиардер Аркади Ротенберг, но тя все още не е потвърдена.

Общо пътят ще включва 96-километро шосе и 3,75 километров мост. Проектът е част от международният коридор между Европа и Западен Китай, одобрен от руския президент Владимир Путин.

Инвеститорите планират да въведат такса за използването на магистралата, като плащанията варират от 200 рубли (3 долара), за автомобили с височина под два метра и до 1200 рубли (18,20 долара) за превозни средства, по-високи от 2,6 метра, в зависимост от броя на осите.

Новият мост вероятно ще измести Кримския като най-мащабния инфраструктурен проект в Русия. Важният маршрут, свързващ Кримският полуостров с Русия, се сдоби с първата си железопътна линия, която беше финализирана през миналия месец. А магистралата за същия коридор е в експлоатация от месец май. Дължината на Кримския мост е 19 километра, което го прави най-дългия в Европа.