От две десетилетия пазарът на пътнически самолети е разделен основно на две – между европейския производител Airbus и американския Boeing. Малка конкуренция идва от канадския проиводител Bombardier, бразилският Embraer и френско-италианския консорциум ATR, всичките които създават малки машини до 130 пътници.
Това обаче не пречи на пазара да привлича нови и нови играчи. Така през тази седмица стана ясно, че японската компания Mitsubishi Regional Jet ще произвежда собствени машини 50 години след последната си създадена. Сега още една голяма страна с амбиции в авиацията се връща в играта: Русия, разказва Handelsblatt.
Страната иска да въдхне нов живот на известните си марки като Илюшин, Туполев и Яковлев. Дали обаче ще успее? Преди четири години Москва създаде Сукхой Суперджет 100, който бе поръчан едва 200 пъти досега – 50 от които от националния превозвач Аерофлот. Но самият той предпочита Airbus и Boeing с общо 125 машини.
Сега обаче руското правителство е решено да опита да възроди още един проект – самолетът за регионални полети Ил-114. Още през 1990 година започва работа по модела, но заради политическата обстановка тогава начинанието спира.
Липсата на финансиране води до отлагане и едва през 1997 година машината получава лиценз. От тогава са създадени едва 18 бройки в Узбекистан. Производството на възродения модел ще бъде преместено в Нижни Новгород.