Потреблението на американците нараства през май, като в днешния доклад данните за април са възходящо ревизирани от спад с 0.1%, до липса на промяна.

Личните разходи на американците, даващи представа за промяната на потребителските нагласи, изразена в цени нарастват с 0.3 на сто, според днешния доклад на американското министерство на търговията.

Тези данни са в рамките на очакваният от пазара за увеличение с 0.4 на сто, с оглед на ревизията на показателя за април.

Личните доходи, който сумират приходите за домакинствата от всички източници: заплати, наеми, дивиденти и лихви, обществено осигуряване и обезщетения за безработни, нарастват изненадващо с 1.4 на сто, след ревизирано във възходяща посока  повишение с 0.7 на сто през април.

Консенсусните очаквания на пазара бяха за покачване с 0.3 на сто, спрямо първоначално отчетеното увеличение с 0.5% през април.

Основният индекс на потребителските разходи, от който са извадени цените на  храните и енергията се покачва през май с 0.1 на сто на месечна и с 1.8 на сто на годишна база.

Дефлаторът на потребителските разходи, който измерва инфлацията на потребителските разходи, нараства с 0.1 на сто, спрямо  увеличение с 0.5 на сто през април.

Според днешния доклад нивото на спестяванията, като процент от разполагаемия доход е нараснало до 6.9 на сто през най, като темпът на покачване на спестовността е най-високият от 1993 г. насам, след ревизирано ниво от 5.6 на сто през април.

Данните ясно показват, че американските потребители предпочитат да спестяват парите си, с оглед на несигурните икономически перспективи, като нарастването на доходите се дължи и на данъчните кредити дадени от правителството, както и на обезщетенията плащани на съкратените работници от компаниите.

Въпреки това данните показват наличието на потенциал за възстановяване на потреблението в САЩ, което формира над 70% от брутния вътрешен продукт на най-голямата икономика в света.

Професорът по икономика от Нюйоркският университет Нуриел Рубини прогнозира, че нивото на спестявания ще достигне 10 - 11%, което значително ще забави възстановяването на потребителското търсен е в САЩ.