Една трета от италианците са намалили консумацията на ехтин заради покачването на цените. Това показват резултатите от проучване, цитирано от АП.
Според проучването на независимия изследователски институт Piepoli потребителите са намалили потреблението на extra vigin зехтин с най-малко 30 % и дори наполовина, тъй като средните цени в супермаркетите са се повишили от 4 евро на 9 евро за бутилка.
Половината от анкетираните го заменят с мазнини от семена.
Резултатите са притеснителни, но все пак по-добри, отколкото в други средиземноморски държави, където зехтинът също традиционно присъства на трапезата. Две години суша удариха по производството в Испания и така повишиха световните цени, като там и в Гърция продажбите спаднаха с една трета.
Бизнесът не е съгласен
Според италианските производители данните не са коректни и представляват "моментна снимка" на потребителските настроения, която няма отношение към реалната ситуация на пазара.
Според бранша по-високите цени са изсветлили пазара и са спомогнали за обособяването на ясна граница между нискокачествените маслинови масла и първокласните такива.
Производителите твърдят още, че продажбите в супермаркетите може да са намалели, но директната търговия процъфтява.