Таксите самолетен пътник във Великобритания пречат на план за емисии
10.12.2006 13:32:37
Самолетните линии протестират срещу новата такса за въздушните пътници, която се увеличава до 10 паунда за кратки дистанции и 40 паунда за дълги полети. Defra е била принудена да откаже планирания за утре обяд, посветен на консултации за схемата. Говорител не е могъл да каже дали и кога преговорите ще бъдат възобновени.
Правителственият департамент искаше да въведе доброволен кодекс за бизнеса, според който компаниите ще намаляват емисиите си чрез инвестиране в такива проекти за чиста енергия като вятърни ферми. Кодексът ще регулира бизнеса, който остава извън схемата за Европейска търговия с емисии - може да се ползва както от търговци на дребно, така и от въздушни превозвачи.
Официалните лица отправиха поканата през миналия месец и предложиха на Асоциацията на британските пътнически агенции да бъде домакин на срещата-обяд сред главните мениджъри на въздушните компании. Отказването на обяда утре ще породи сериозна спънка между агенцията Defra, водена от Дейвид Милибанд, и Treasury - икономическото и финансово министерство на Острова.
Някои представители на въздушните компании от UK бяха изразили резервите си спрямо плана на Defra преди предварителните дискусии за бюджета. Но като цяло авиолиниите - тъй като те не плащат данък върху горивата и са под давление да се присъединят към Европейската схема, подкрепяха проекта на департамента - до изявлението на Гордън Браун, в което таксата пътник се удвоява.
Съответно авиокомпаниите заявиха, че не са в състояние да плащат едновременно новите такси, които ще увеличат задълженията им с 1 млрд. паунда годишно, и да понасят разходите по схемата на Defra.