Комисията за защита на потребителите започва от днес национална кампания за проверки на търговските обекти, обявили съобщения за намаление, информираха от комисията.

Инспекторите на контролния орган в цялата страна ще проверяват спазват ли търговците изискванията на Закона за защита на потребителите при  обявяване на намаления. Едно от тези изисквания е върху етикета на всеки от артикулите, освен новата му цена, да присъства и старата, която да е зачертана. Целта е потребителят да може да се информира с колко е по-евтина след намалението интересуващата го стока и да вземе решението си дали да я купи, като има предвид и това.

Условие да бъде обявено намаление на дадена стока, е тя да е продавана в продължение поне на месец на старата й цена. Така се изключва възможността търговците да спекулират, като първо вдигнат, а след това свалят цените, за да привлекат допълнително клиенти.

Друго изискване при обявяване на намаление е на витрината на търговския обект да е посочен срокът, за който то е валидно. Този срок не може да е по-дълъг от месец и по-кратък от един работен ден.

В случай че са намалени само отделни артикули или групи стоки, това също трябва да бъде съобщено на потребителя от витрината. Освен това намалените стоки трябва да бъдат отделени от останалите в магазина на специално обозначени за тази цел места и потребителят да бъде информиран за това. Също така, ако има изрични условия, при които важи намалението, търговецът е задължен да уведоми своите клиенти за тях.

По-строгите изисквания към търговците при обявяването на съобщения за намаления бяха въведени с новия Закон за защита на потребителите. Търсената по-висока степен на защита на потребителите при тази търговска практика е обоснована с факта, че тя е основен подход за привличане на клиенти в търговския обект и произтичащата от него вероятност за нарушаване на техни права.