Ситуацията със забавянето на товарните превози като че ли се успокои през август, но последните числа показват, че спадът все още е в сила. Това сочи доклад на платформа Motive. Негативните последици обаче са от сериозен мащаб. През септември броят на превозвачите в САЩ, които напускат пазара, се увеличава , отивайки към рекордни върхове, наблюдавани през второто тримесечие на тази година, пише Business Insider.
"Междувременно стартирането на нови оператори отбеляза спад от 10%", се казва в доклада. "Кога пазарът ще се върне към ниво, съобразено с търсенето, зависи от външни фактори като колебанията в цените на дизела и лихвените проценти."
Цените на дизела са скочили с 18% в периода от юли до септември. Този скок води до финансов стрес за компаниите. Средната цена на дизела в началото на седмицата на национално ниво е 4,4 долара. Въпреки че цените скочиха през лятото, те все още са по-ниски от рекордните $5,2 преди година.
Според доклада за всеки 50 цента увеличение на цените на дизела през 2023 г. "финансовият стрес за компаниите се увеличава с 30%."
Motive очаква цените на дизела да останат нестабилни през следващата година, а потребителското търсене не бива да пада, за да отговаря на капацитета на пазара на товарни превози и да му помогне да се стабилизира.