Тази седмица ще бъде доста горещо за участниците на фондовите пазари в САЩ. Два технологични гиганта стоят близо до невероятно постижение: да прескочат $1 трилион пазарна капитализация, пише Bloomberg.

Apple, която все още е най-високооценяваната публина компания в света, получава оценка от $941 милиарда в края на миналата седмица. Производителят на iPhone ще обяви финансовия си отчет за последното тримесечие на 31 юли след затварянето на пазарите. Тя се нуждае от още само 6% ръст в цената на акциите, за да достигне целта.

Amazon ще представи цифрите в четвъртък. Тя е съвсем малко по-назад с $880 милиарда пазарна оценка и се нуждае от 13% ръст на цената на акциите. Анализатори посочват, че е съвсем възможно тя да изпревари компанията от Купертино.

Възможният фотофиниш ще зависи от резултатите. Apple ще трябва да покаже силен годишен ръст на продажбите на флагмана iPhone X и да надмине цифрата от общо 41 милиона продадени iPhone за трите месеца. Но в последните няколко години точно това тримесечие е най-слабо за продажбите на смартфони, тъй като всяка година през есента Apple представя новите модели, а клиентите изчакват, за да се сдобият или с тях, или с отстъпка за миналогодишните.

Колко щяхте да спечелите, ако бяхте купили акции на Google, Amazon и Apple при дебюта им на борсата

Колко щяхте да спечелите, ако бяхте купили акции на Google, Amazon и Apple при дебюта им на борсата

1000 долара, вложени в една от тях, щеше да ви направи милионер

Инвеститорите ще внимават и за силен ръст в продажбите на услуги - растящата категория, която включва продажби на приложения, облачни услуги и Apple Music. Те могат и да са ключови за преминаването на границата от $1 трилион.

Акционерите в Amazon също могат да очакват добър доклад. Въпреки някои технически проблеми, миналата седмица компанията отчете над $4 милиарда в продажби по време на Prime Day. Прогнозата за следващото тримесечие също ще бъде важна, като особен катализатор може да е рекламния бизнес, който засега е в графа "Други".

Въпреки проблемите, Amazon постави нов рекорд по приходи в своя "ден на ниските цени"

Въпреки проблемите, Amazon постави нов рекорд по приходи в своя "ден на ниските цени"

Компанията продаде стоки за над $4 милиарда, донесе голяма печалба на търговците си

Но именно рекламите, заедно с Amazon Web Services, се превръщат в следващия елемент, който ще донесе високи печалби и има потенциала да донесе вълна оптимизъм.

Инвеститорите в Apple също имат причини да са развълнувани. Пазарът на смартфони е доста наситен, но компанията ще пусне в продажба три нови модела с нов дизайн и различни цени, които ще се харесат на различни типове клиенти.

Намаляването на цената на най-евтиния пък ще помогне на Apple да спечели нови клиенти и във важни пазари като Индия и Китай.

Разбира се, целта от $1 трилион пазарна капитализация не означава почти нищо. Фундаментални промени за компаниите и пазара няма да има, ако единият ден тя струва $999 милиарда, а на следващия малко повече. А и една търговска война може да срине всички.