Руските авиокомпании, включително контролираният от държавата Aeroflot започнаха да разглобяват самолетите си, за да си осигурят резервни части, които вече не могат да купуват в чужбина заради санкциите на Запада. Това потвърдиха пред Reuters четири източника от авиоиндустрията.

Стъпката да използват някои самолети за части е в съответствие с инструкциите на руското правителство, предоставени през юни на авиокомпаниите. По този начин ще се гарантира, че останалите самолети, произведени в чужбина, могат да продължат да летят. Планът на руското правителство предвижда "частично демонтиране на определени части от флота от самолети", което ще запази две трети от чуждестранния флот в експлоатация до края на 2025 г.

Тайната зад хаоса на летищата в света може да ви изненада

Тайната зад хаоса на летищата в света може да ви изненада

Истината е, че през следващите няколко месеца няма много какво да се направи, за да се нормализира ситуацията

Санкциите, наложени на Русия, след като тя изпрати свои войски в Украйна в края на февруари, попречиха на нейните авиокомпании да получат резервни части или да преминат през поддръжка на Запад.

По-голямата част от самолетния флот на Русия се състои от западни пътнически самолети.

"Само въпрос на време е базираните в Русия самолети да бъдат канибализирани", каза източник от западната авиационна индустрия.

Скок на чартърните полети на Летище София, дори спрямо 2019 година

Скок на чартърните полети на Летище София, дори спрямо 2019 година

Общият брой на превозените пътници обаче, все още е под нивата на предпандемичния период

Aeroflot, някога сред най-добрите авиокомпании в света, но сега разчитаща на държавна подкрепа, отбеляза 22% спад в трафика през второто тримесечие на тази година спрямо предходната година, показват данните на компанията, след като санкциите й попречиха да лети до повечето западни дестинации.