Проблемът със самозапалващите се батерии на Galaxy Note 7 може да удари продажбите и да остави трайна следа върху марката, но резултатът щеше да бъде още по-пагубен, ако ситуацията се разиграе и с Apple.

Успехът на технологичния гигант зависи много повече от произведените смарт устройства, отколкото този на конкурента им Samsung, сочи анализ на последните отчети за приходите на двете компании, пише MarketWatch.

Приходите на подразделението на южнокорейския производител за информационни технологии и мобилни комуникации, в което се включва и линията Galaxy, правят общо 52 процента от продажбите на компанията през последното тримесечие. Това се равнява на  25.56 трилиона от корейската валута.

В същото време само iPhone генерира 57 на сто от общите продажби на калифорнийската технологична компания за същия период. Ако тук се включат и бройките на iPad, които вече са при своите притежатели, то процентът скача до 67 на сто продажби само от мобилни устройства.

Бизнес моделът на Apple е силно зависим от таблетите и смартфоните, като две трети от приходите на компанията идват само от мобилните устройства.

Въпреки че през последната година Apple прави крачки към диверсифицираната практика в области като умни коли, телевизия и други различни услуги, голяма част от успеха зависи от правилната работа на устройствата.

„Бедствие с даден продукт не е толкова рядко срещано сред марките. Повечето  от тях, вярвате или не, не водят до никакви дълготрайни щети. Трябва да сте доста зъл или да причините много вреди на обществото, за да не ви простят”, коментира независимият брандинг стратег Роб Франкел.