Комисията в Австралия за защита на потребителите съди австралийското звено на производителя на смартфони Samsung за подвеждаща реклама, която популяризира водоустойчивите телефони на марката като подходящи да се използват в басейни или в морето.

Южнокорейският производител вероятно не е направил достатъчно тестове и не знае за последствията, след като в рекламата телефоните са напълно потопени във солената морска вода или в плувни басейн, където тя е топла. Това съобщава Австралийската комисия за защита на конкуренцията и потребителите ACCC, цитирана от Reuters.

Случаят е първият, който се разглежда от основния регулатор и това може да доведе до сериозни глоби за Samsung. Той ще насочи вниманието си към повече от 300 реклами, в които компанията показва своите Galaxy модели, използвани в басейни или в океана.

"ACCC смята, че рекламите на Samsung са подвеждащи и дават лъжлива информация, че смартфоните на компанията могат да се използват при всички видове вода, а това не е така", казва председателят на ACCC Род Смис.

От Samsung са коментирали, че рекламите им не нарушават австралийското законодателство и, ще застанат зад проведената кампания.

Южнокорейският гигант инвестира доста средства в реклами, за да си възвърне доверието на потребителите, след случая със запаления Galaxy Note 7 през 2016 година.

Водоустойчивите телефони на марката винаги са били обект на строго наблюдение. През 2016 година заради производствен дефект една част от тях са били изтеглени, за да се поправят. Но потребителите са продължили да се оплакват.

Някои от тях са повредили устройствата, докато са ги излагали на вода, а Samsung е отказала да покрие гаранцията, твърди ACCC. Технологичната компания обаче е сигурна, че е спазила законодателството в Австралия.

Регулаторът съветва потребителите да не използват телефоните в басейни или в морето, тъй като водата може да причини повреди.

ACCC ще провери повече от 300 реклами и ако се окаже, че всяко нарушение след 1-ви септември 2018 година може да донесе глоба на компанията от 10 милиона австралийски долара или 7 милиона долара, това е 10% от годишния оборот.

А тези преди 1-ви септември 2018 година може да донесат глоба от 1,1 милиона австралийски долара.