През април Apple потвърди първия спад в продажбите на iPhone от пускането на марката на пазара. Повечето анализатори очакват тази тенденция да се задържи и през следващата година. Те смятат, че новият модел iPhone 7 също няма да пожъне особен успех заради това, че няма много да се различава от предходния 6S.

Продажбите на iPhone спадат за първи път от създаването му през 2007 година

Продажбите на iPhone спадат за първи път от създаването му през 2007 година

И това няма скоро да се промени

Според експерта Тим Лонг обаче технологичният лидер може отново да изненада с рекордни продажби с пускането на пазара на продукта, пише Business Insider.

Причината се крие в това, че Apple има най-голямата клиентска база в момента на пазара на смартфони. Заедно с това потребителите, чиито телефони са на повече от 2 години, са с най-голям дял сред клиентите на компанията. Те са около 25% от всички, ползващи продуктите на марката, или около 120 милиона души.

Нов iPhone идва с радикално нова визия. Ето как вероятно ще изглежда той

Нов iPhone идва с радикално нова визия. Ето как вероятно ще изглежда той

Все още не е сигурно кога устройството ще се появи на пазара

Тим Лонг е изчислил, че средно 17% от потребителите сменят своя iPhone с по-новата му версия веднага след пускането й за продажба; 58% го правят година след това, 22% - след две години. Едва 2 на сто от клиентите изкарват по-дълъг период, без да сменят смартфона си.

Това означава, че iPhone 7 има много по-голям потенциал за ръст на продажбите в сравнение с предшественика си 6. Ето и доказателството в подкрепа на тази теза:

Процентен дял на iPhone потребителите, чиито устройства са на две или повече години:

-iPhone 6 (септември 2014 г.) - 23%;

-iPhone 6S (септември 2015 г. ) - 19%;

-iPhone 7 (септември 2016 г. ) - над 25%.