През април Apple потвърди първия спад в продажбите на iPhone от пускането на марката на пазара. Повечето анализатори очакват тази тенденция да се задържи и през следващата година. Те смятат, че новият модел iPhone 7 също няма да пожъне особен успех заради това, че няма много да се различава от предходния 6S.
Според експерта Тим Лонг обаче технологичният лидер може отново да изненада с рекордни продажби с пускането на пазара на продукта, пише Business Insider.
Причината се крие в това, че Apple има най-голямата клиентска база в момента на пазара на смартфони. Заедно с това потребителите, чиито телефони са на повече от 2 години, са с най-голям дял сред клиентите на компанията. Те са около 25% от всички, ползващи продуктите на марката, или около 120 милиона души.
Тим Лонг е изчислил, че средно 17% от потребителите сменят своя iPhone с по-новата му версия веднага след пускането й за продажба; 58% го правят година след това, 22% - след две години. Едва 2 на сто от клиентите изкарват по-дълъг период, без да сменят смартфона си.
Това означава, че iPhone 7 има много по-голям потенциал за ръст на продажбите в сравнение с предшественика си 6. Ето и доказателството в подкрепа на тази теза:
Процентен дял на iPhone потребителите, чиито устройства са на две или повече години:
-iPhone 6 (септември 2014 г.) - 23%;
-iPhone 6S (септември 2015 г. ) - 19%;
-iPhone 7 (септември 2016 г. ) - над 25%.