Срещате го на тротоара. Спирате. И той спира. Две LED очи ви гледат. Това е игра на роботи и хора, в която герои са жителите на Сан Франциско, пише Fortune.

На конференцията Fortune Brainstorm Design в Сингапур бе представен роботът Serve. Той е изобретение на консултантската фирма за дизайн NewDealDesign, която е работила и върху фитнес уредите Fitbit.

Роботът има формата на количка за пазаруване и доставя храна и други пакети из целия град. Пред създателите му обаче има едно ключово предизвикателство - общуването с хората.

"Взаимодействията между хората са естествени за нас, но тези между хора и роботи не са", казва главният директор на NewDealDesign Гади Амит по време на конференцията.

Когато жителите на Сан Франсиско видели робота, те се оплакали на местната власт. Общината наредила Амит да изтегли роботите от улиците.

Но екипът на NewDealDesign усъвършенства робота, като го програмира да реагира на потока от хора и другия трафик, да преценява колко далеч може да стигне според капацитета на батерията си, навигацията и инфраструктурата на града.

Въпреки всички обновления обаче, бариерата между Serve и жителите остава. Хората трябва да свикнат с присъствието му, а и да го приемат като всички останали продукти на изкуствения интелект.

Решението на дизайнерите е да променят външния му вид, така че да прилича на анимиран робот - детска играчка. Екипът започва промените, като добавя по-топли цветове, LED очи, които всъщност са фотоапарати. Над тях монтира малък екран, за да съобщава информация на хората. Допълнителен набор от LED светлини позволява на автомобилите и пешеходците да знаят накъде Serve ще се движи.

NewDealDesign работи върху това да открие други методи на общуване. Според Амит сегашната версия на робота е прекалено комуникативна, но той смята, че това е начинът да се постигне приемственост от хората.

"Ние и роботите се учим един от друг. Дълго време поддържаме много идеи, за да можем да ги използваме, когато настъпи моментът и това е един добър процес на проектиране", допълва Гади Амит.