Държавният железопътен оператор на Франция SNCF разработва безпилотни високоскоростни влакове за Националната железопътна система.

TGVs (френската абревиатура за високоскоростни влакове) са едни от най-бързите транспортни средства в света, редовно пътувайки с 200 мили в час. Безпилотната технология в тези влакове се очаква да бъде тествана на релсите през 2019-та година, съобщава FranceInfo.

В началото влаковете ще пренасят само товари, а пътници ще могат да пътуват между Париж и югоизточна Франция до 2023-та година.

Влаковете на SNCF няма да са изцяло автономни. Те ще бъдат управлявани дистанционно, което обяснява защо се наричат влакове-дронове.

Кондукторите ще продължат да присъстват на борда, за да могат да поемат контрол в случай на извънредна ситуация. Също така ще има и екипаж за всеки случай.

Полуавтономните TGVs ще имат външни сензори, които ще засичат препятствия на релсите и ще задействат спирачките при нужда. Механизмът наподобява системите за безопасност на повечето нови коли, които имат технологията за избягване на препятствия.

Заместник-управителят на SNCF Матю Чабанел каза пред FranceInfo, че влаковете не се разработват, за да премахнат кондукторите, като сравни технологията с тази използвана в самолетите. "В авиацията винаги имаш пилот за щастие, но имаш и автоматична система за управление," споделя той.

Автономните влакови системи не са толкова редки в световен мащаб, но Чабанел твърди, че за първи път безпилотният механизъм може да бъде приложен към високоскоростните системи.