Вчера най-голямата социална мрежа в света Facebook разгърна навсякъде по света новия дизайн на бутона за харесване, който внася пет допълнителни чувства, с които можете да реагирате на публикации в новинарския си поток (News Feed).
С такава голяма промяна обаче ви изникват наум поне няколко въпроса. Представяме ви някои от най-важните неща, които трябва да знаете за Facebook Reactions в момента. Списъкът е съставен от Mashable.com.
- Как да откриете емотиконите?
Задръжте с пръст върху бутона за харесване “Like” (на мобилни устройства) или насочете мишката върху същия бутон (на десктоп устройства). Така ще се появи прозорче с новите реакции и можете да изберете това, което искате да използвате.
- Как да използвате повече от една реакция?
За жалост Facebook ни ограничава до само една реакция на пост – поне засега. Затова ще трябва да взимате сами решение кое е най-подходящото отношение, което искате да изразите.
- Как да отмените или смените реакция?
Както и преди, когато натиснете нещо, което сте харесали по-рано, то ще изчезне. По същия начин можете да премахнете или промените реакцията си, като натиснете върху нея, след като веднъж вече сте я избрали.
- Facebook показва трите най-използвани реакции към дадена публикация
Досега може да сте забелязали, че повечето постове показват само няколко реакции там, където преди се появяваше броят на харесванията. Това обаче незадължително представя реакциите на всеки, които е видял поста. Причината е, че вместо да показва броя на всяка от шестте реакции, Facebook само подчертава трите най-използвани реакции към даден пост.
- Все пак има начин да видите броя на отделните реакции
Чрез натискане на броя на реакциите (на мобилно устройство) или кликане с мишката върху броя на емотиконите (на десктоп) можете да видите точно кой стои зад всяка една реакция.
- По какъв начин това влияе на новинарския ми поток?
Засега всички реакции ще се броят за равностойни на “like” при определяне на това кои публикации да се появяват във вашия News Feed. Това означава, че използвайки “wow”, “sad” или която и да е друга реакция ще дава знак на Facebok, че трябва да виждате повече публикации от този вид.
С времето обаче това вероятно ще се промени. Когато Facebook събере повече данни за това как и кога хората използват реакции, алгоритъмът може да стане по-умен, така че да прави изводи за различни значения на базата на различни реакции. Например „обичането” на публикация може да означава, че сте по-заинтересовани към нещо, което преди само сте „харесвали”.