Шефът на дизайн отдела в Apple Джони Ив обясни колко солено би струвало на компанията, ако разкрива прекалено много информация за настоящите си дейности и проекти, пише Business Insider. Той смята, че липсата на дискретност би била неразумна.

В понеделник главният проектант на компанията посети софтуерната конференция "Weird 25" в Сан Франциско, Калифорния. Там бе интервюиран от легендарната Ана Уинтор, която е главен редактор на американския Vogue. Тя подложи на изпитание секретността, която спазват от Apple.

Джони Ив коментира, че никой от креативните отдели на компаниите не дава информация за проект, по който се работи в момента. По думите му, едно такова своеволие би било с неприятни последствия.

Политика на Apple е ревностно да пази непредставени нови продукти. Технологичният гигант дори има екип, който да следи за изтичане на информация относно работния процес. Тези мерки бяха наложени заради непрекъснатите опити на конкурентите за кражба на идеи и нови разработки.

Ив обясни нуждата от конфиденциалност и политиката да не се вдига много шум около работата на фирмата.

"Наясно съм, че в много PR отдели се говори именно за разработваните проекти, но работя това от достатъчно дълго време и мога да кажа, че отговорността е голяма. Когато обявиш нов продукт или идея, преди да са готови, те могат да не сработят.", каза дизайн гуруто.

Той допълни, че доста често имат проблеми, които да разрешат в тази област, а понякога те са и доста комплексни. Много е странно в такъв момент да дадеш публичност на ситуацията, понеже не е ясно колко време ще отнеме, за да се финализира процесът.