Над $40 милиарда са похарчили потребителите за приложения за мобилни телефони през първото полугодие на 2019 година, показват данни на Sensor Tower. Това е с 15% повече спрямо същия период на миналата година.

Потребителите на iOS (iPhone и iPad) са похарчили около $25,5 милиарда, увеличение с 13%. Тези на Android са дали $14,2 милиарда, или с 20% повече.Най-много приходи отчитат игрите - $29,6 милиарда. Arena of Valor на китайския гигант Tencent е събрала $728 милиона.

Като изключим игрите, Tinder събира най-много средства - $497 милиона, следвана от Netflix ($399 милиона) и Tencent Video с $278 милиона.

Общо свалените приложения (включително и безплатни) са 56,7 милиарда, увеличение от 11%. От тях почти 42 милиарда са на платформата Android, а 14,2 милиарда - при iOS. Така AppStore на Apple остава предпочитана платформа за разработчиците, като записва два пъти повече приходи при една трета свалени приложения спрямо Android.