Alibaba Group Holding отваря пилотна фабрика в източно китайският град Ханджоу като част от своята бизнес инициатива за "интелигентно производство". Това продължава експанзията на Alibaba отвъд основния бизнес на компанията за електронната търговия, пише Yahoo Finance.
В свое съобщение Alibaba заяви, че фабриката, управлявана от вътрешно подразделение, наречено Xunxi Digital Technology Company, в момента ще работи предимно с компании за дрехи. От компанията заявиха, че ще използват данни, които получават от трафика на електронна търговия, търсения и продажби, за да помогне на марките да предвиждат кои артикули ще бъдат популярни, за да ги пускат бързо на пазара.
Основателят на Alibaba Джак Ма определи още през 2016 г. "новото производство" като една от петте тенденции, които той посочи като бъдещи бизнес възможности. Останалите са "нова търговия на дребно", "нова технология", "нови финанси" и "нова енергия".
Преминаването към производството идва точно в момент когато играчите на електронна търговия в Китай търсят начини за по-тясно сътрудничество с фабриките в страната.
Rival Pinduoduo стана известен в онлайн сектора на дребно в Китай, като "примами" производителите да продават директно на потребителите.
Откриването на фабриката на Alibaba също бележи нов ход в офлайн сферата за гиганта за електронна търговия. През 2016 г. компанията отвори първия си магазин Freshippo, което е в сектора на офлайн търговията с хранителни стоки. Веригата вече има стотици търговски обекти в Китай.