Гигантът в електронната търговия Alibaba е регистрирал по-добри приходи и очаквания през второто тримесечие, отколкото анализаторите очакваха, сочи последния счетоводен баланс на компанията.
Между април и юни приходите ѝ са нараснали с 34% на годишна основа до 21,8 млрд. долара, а печалбата ѝ - с 28% до 5,59 млрд. долара. Двигателят на доброто представяне е все още замразената на много места икономика и фактът, че хората си стоят предимно вкъщи и пазаруват онлайн.
"Основният ни търговски бизнес се възстанови напълно до нивата си от преди коронавируса, а приходите от облачните ни услуги растат с 59% на годишна основа", каза главният изпълнителен директор на Alibaba Даниел Жанг. "Силният ръст на печалбата и паричните ни потоци ни позволява да продължим да заздравяваме основния си бизнес и да инвестираме в дългосрочното му разрастване."
Въпреки това, увеселителното подразделение на групата продължава да губи пари, макар и малко по-бавно, отколкото преди. Техният дигитален и медиен клон бележи ръст на постъпленията от едва 9% и те достигат 6,99 млрд. юана или малко под 1 млрд. долара, докато загубите му възлизат на 2,02 млрд. юана или почти 290 млн. долара.
Средно дневният брой абонати на услугата за видеосподеляне на Albiaba - Youku, се е покачил с 60% на годишна основа през второто тримесечие, а най-големи приходи реализират дигиталните услуги на компанията - играенето на игри и платените абонаменти. Те частично компенсират за спада на приходите в управлението на клиенти.