Западащата железопътна инфраструктура на Германия може да получи €50 милиарда помощ през следващото десетилетие, твърди вестник Bild am Sonntag, цитиран от Deutsche Welle.

Изданието посочва, че Министерство на финансите готви 10-годишен план за инвестиции, в рамките на който ще бъдат вложени допълнително от €1 годишно за поддръжка на железопъната мрежа между 2020 и 2025 г. и по още €2 милиарда годишно между 2025 и 2030 г. Остава неясно къде ще бъдат инвестирани останалите, но държавата може да помогне на националния превозвач да изплати дълговете си, които към момента са около €20 милиарда.

В момента Германия влага по €3,5 милиарда годишно в Deutsche Bann за поддръжка на релсите и свързната инфраструктура.

Предложенията за по-голямо финансиране са подхранвани от притеснения относно остаряващата инфраструктура и оплакванията от чести закъснения на влаковете.

Миналата година компанията започна проект за модернизация на стойност €10,7 милиарда. В рамките му ще бъдат обновени 1 500 километра жп линии, както и 650 гари и 300 моста.

Китайска компания ще плати най-дългия подводен жп тунел в Европа

Китайска компания ще плати най-дългия подводен жп тунел в Европа

Дружеството, което изгражда проекта, е осигурило €15 милиарда