Ден след като американските акции подобриха още един рекорд, ретро модел на Ferrari се превърна в най-скъпият автомобил в историята. Това е поредният знак, че макар инвеститорите да се оплакват от набъбващите оценки на финансовите активи, те все още са готови да плащат, пише Bloomberg.

Бивш служител на Microsoft продаде Ferrari 250 GTO от 1962 г. за 48.4 млн. долара през уикенда. Това е с над 25% повече от предишния рекорд за класически автомобил, продаден на търг преди около 4 години.

И докато петъчният нов връх на индекса S&P 500 претендираше за водеща новина в икономическите медии, се оказва, че италианският спортен кабриолет е по-доходоносната покупка.

Индексът на цените на Ferrari на Hagerty се утрои през настоящото десетилетие, превъзхождайки драстично дори 158%-иня скок на пазара на акции в САЩ.

Рекордите дойдоха след като преди няколко месеца картина на Леонардо да Винчи се продаде за 450 млн. долара - най-голямата цифра за произведение на изкуството.

Всичко това показва, че наблюдателите на пазара вероятно ще започнат да се притесняват, казва Шейн Оливър, инвестиционен стратег в AMP Capital Investors, чиято докторска дисертация е посветена на ефективността на пазарите и балоните на активи.

"Превъзбудеността се върна до голяма степен. Фактът, че хората плащат рекордни суми за Ферарита и картини, а пазарите на акции са на рекордни висоти, ме кара да съм малко по-предпазлив", обясни Оливър.

Дори и при реинвестирането на дивидентите, стойността на моделите на Ferrari се повишава по-бързо от тази на публично предлаганите компании в САЩ от края на 2009 г. досега.

Печалбите, които носят автомобилите от легендарната марка, сериозно се понижават през последните 3 години, докато американските акции се представят много по-добре от очакваното.