Samsung Electronics откри най-големия си магазин за мобилни устройства в света в Индия, в опит да заеме лидерска позиция на втория най-голям пазар на смартфони в условия на ожесточена конкуренция от китайските марки.
Новият обект от 3000 кв. м, който се намира в южния град Бенгалуру, ще помогне на южнокорейския технологичен гигант да разшири водещата си позиция в Индия, предава Reuters.
Samsung доминира на този пазар пред глобалния си конкурент Apple, който все още не е отворил свои големи магазини в страната. Компанията от Купертино продава своите устройства в Индия чрез дистрибуторски магазини и онлайн пазари и има оскъден пазарен дял от 1%.
Азиатската държава, която се гордее с над 1 млрд. безжични връзки, представлява изгодна възможност за производителите на смартфони да се разширят извън Китай и САЩ, където растежът се забави.
Само преди 2 месеца Samsung отвори най-големия си завод за смартфони в света близо до индийската столица Ню Делхи. Компанията произвежда 67 млн. смартфона в страната, а щом новата фабрика заработи на пълни обороти, продукцията ще достигне близо 120 млн. мобилни телефона.
"Индия е изключително важен пазар", заяви пред Reuters каза Мохандийп Синг, старши вицепрезидент на мобилния бизнес в Samsung Индия. Той разкри, че компанията планира да открие още подобни магазини в най-големи градове в в страната.
"Стремим се към повече такива центрове за опит в страната. Искаме да покрием всички големи градове в Индия за определен период от време с такива центрове", каза Синг, цитиран от индийски медии.
"Тези магазини наистина ще ни помогнат да продължим да консолидираме нашия дял, докато вървим напред", каза Синг.
Центърът предлага виртуална реалност, изкуствен интелект и потребителско преживяване с помощта на интернет на нещата, както и други актуални иновации.
Ще се предлагат мобилни устройства на Samsung, но и ще бъдар показани продуктите на компанията в областта на потребителската електроника и куненското оборудване. Освен това ще има и сервизен център за телефони.
Samsung е изразходвал "огромни" пари, за да наеме на имота, казва Синг, отказвайки да разкрие точната сума.
Корейската компания, която управлява 2100 магазина в Индия чрез франчайз партньори, е изправенa пред конкуренцията на множество китайски марки, водени от Xiaomi.
Samsung смята да развие центъра като място за срещи за стартиращи компании и инвеститори в рисков капитал, добави Синг.