С разрастването на пандемията от коронавирус и разпространението ѝ в цяла Европа и САЩ един от най-засегнатите сектори е авиацията. Ударът върху компаниите от индустрията е голям, а дори големите от тях ще търсят държавна помощ, за да спасят бизнеса си.

От специализираната платформа OAG Aviation Worldwide разглеждат как изглежда активността в сектора, изчисляван на 880 милиарда долара, в сравнение със същия период на предходната година.

Първият шок, дошъл от Азия

Още преди седмици властите в различните държави препоръчаха на гражданите си да избягва пътуванията с цел да се ограничи разпространението на коронавируса.

Първият удар върху индустрията дойде още през февруари в Китай, когато трафикът в и от страната падна значително по време на Китайската нова година. Най-драматичният спад на пътуванията дойде на 17 февруари, когато на годишна база те се сринаха със 71% в сравнение с 2019 година.

Забавянето в Хонконг дойде малко по-късно въпреки че секторът там вече беше засегнат от продължаващите от месеци протести. На 16 март там беше отчетен най-значителния спад на пътуванията по въздух - от 81 на сто.

Как изглежда ситуацията в Европа?

Очаквано Италия е най-засегнатата, след като тя се превърна в епицентъра на разрастването на COVID-19 на Стария континент. Най-сериозен спад на полетите от и до страната е бил отчетен на 16 март. Тогава те са се свили със 73,9 на сто.

Втората най-засегната в това отношение в Европа е Германия. На същата дата там спадът е бил от 30,2 на сто. Със съответно 19,3 и 13,7% отново на 16 март са намалели пътуванията по въздух до Великобритания и Франция.

Колко са били отменените полети в рамките на една седмица?

За периода 9 - 16 март най-голям брой е имало на спрените полети от и до Германия. Те са с 18,2% надолу в сравнение със същия период на миналата година или са били общо 1,984 милиона броя при 2,426 милиона броя за 2019 година.

На второ място е Швейцария с 15,4% по-малко пътувания до 545 хиляди броя, а след нея се нареждат съответно Саудитска Арабия и Обединените арабски емирства с 15,3 на сто по-малко пътувания и за двете.

Снимка 472372

Източник: Visual Capitalist