Тарифите за превоз със супертанкер паднаха със 75% за месец, Това се случи след като няколко големи производители от ОПЕК+ обявиха пореден кръг от съкращения на производството на петрол, пише Oilprice.

Тарифите по маршрута от Близкия изток до Китай например, за много големите превозвачи на суров петрол, които могат да доставят до 2 милиона барела петрол, паднаха от близо 100 000 долара за ден през март до само 24 000 долара на ден в края на миналата седмица, според данни на Baltic Exchange.

Неотдавнашното намаляване на производството на ОПЕК+ ще намали и предлагане на суров петрол по море в световен мащаб.

Глад за танкери: Поръчките тази година скочиха до най-високото си ниво от 10 години насам

Глад за танкери: Поръчките тази година скочиха до най-високото си ниво от 10 години насам

В глобалната търговия се забелязва значително разместване

В началото на миналия месец няколко големи производители от ОПЕК+ обявиха допълнително намаляване на производството. В началото на април най-големите производители от ОПЕК в Близкия изток и други членове на пакта ОПЕК+ обявиха общо 1,16 милиона барела на ден нови съкращения на производството. Това беше изненадващо и в допълнение към текущото намаление на Русия от 500 000 барела на ден, което беше удължено до края на годината.

Саудитска Арабия съкращава 500 000 барела, като според страната този ход е "предпазна мярка за поддържане на стабилността на петролния пазар".

Преди последните съкращения на ОПЕК+ цените за превоз на петрол от супертанкерите скочиха до 100 000 долара на ден на фона на огромното търсене от страна на Китай и ембаргото върху вноса на руски суров петрол в ЕС. Това преобърна търговията с петрол. Много танкери сега пътуват по много по-дълги маршрути.