Най-голямата компания за онлайн търговия Amazon води разговори с бившия директор на отдела за дамско облекло на Marks & Spencer Франсис Ръсел, тъй като работи по планове за навлизане в модния бизнес със собствена марка дрехи, съобщи британският вестник The Guardian.

Слуховете, че американският търговец ще пусне своя модна марка бяха подхранени по-рано този месец, когато компанията започна да пуска в сайта си обяви за длъжности като „мениджър инвентаризация” и „мърчандайзер”.

Обява за позицията на инженер по разработване на софтуер в модните технологии гласи: „Когато мислите за купуване на нови дрехи, обувки, часовници и бижута, сещате ли се за Amazon? Все още не? Е, ще променим това”.

Още през октомври миналата година вицепрезидентът на отдела за облекла на Amazon Fashion Джеф Юрчисин заяви, че вижда възможност в продаването на собствена марка дрехи.

Amazon атакува пазара със собствена линия дрехи

Amazon атакува пазара със собствена линия дрехи

Онлайн търговецът притиска несговорчивите партньори

Amazon започна да продава облекла от други марки през 2002 г. и е напът да се превърне в един от най-големите търговци на дрехи в САЩ, с което се разраства по-бързо от други големи имена като Walmart и Target.

Компанията обаче не успя да привлече някои от марките, които искаше, заради техните страхове, че имиджът им ще бъде засегнат от продажбата на модни стоки измежду самобръсначките, пелените и телевизорите.

Известно е, че Ръсел, която напусна британската компания Marks & Spencer миналата година, е провеждала разговори за присъединяване към екипа на Amazon на ръководна позиция. Не е ясно обаче дали тя ще работи в офиса на фирмата в САЩ или във Великобритания.