Най-голямата платформа за онлайн пазаруване Amazon обяви, че ще закрие сайта си в Китай. Той предоставя възможност на много родни търговци да продават продуктите си чрез системата, конкурирайки се с китайския Alibaba. От 18 юли американския онлайн гигант ще преустанови дейността си на китайския пазар, пише Reuters.

"Ние работим в тясно сътрудничество с нашите продавачи, за да им осигурим по-плавен преход и да продължим да предлагаме най-добрите услуги за клиентите. Търговците, които искат да продължат да продават чрез Amazon, могат да го направят и извън Китай", каза говорител на компанията.

От Amazon обявиха, че пренасочват фокуса си към това да продават вносни стоки в Китай заради нарасналото търсене на продукти от САЩ и други места. Закриването на онлайн магазина ще остави много хора без работа. Компанията е отказала да съобщи точно колко, но e заявила, че ще им помогне да си намерят нова работа.

"През последните няколко години развихме нашия онлайн бизнес в Китай, като нараснаха и трансграничните продажби, а в замяна получихме много силна обратна връзка от страна на китайските клиенти", се казва в изявлението.

Анализаторите в Китай твърдят, че компанията на Джеф Безос не е успяла да локализира операциите си в Китай, не е била решителна, процесът на управление е бил тромав и дори цветовете на сайта са били непривлекателни за потребители и търговци.

Amazon навлезе в Китай чрез най-големия онлайн продавач на книги тогава - Joyco.com. Американския гигант е развалил първоначално наетия екип и е вкарал свои служители, казва Шон Рейн, управляващ фирма за проучвания. Според него онлайн платформата е имала много силна конкуренция в лицето на Alibaba и NetEase.

Amazon възнамерява да направи промени и в логистичната си мрежа и центровете за изпълнение в Китай. Другите подразделения на компанията Amazon Web Services и Kindle e-books ще продължат да оперират на китайския пазар.